feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Nur Syahada pelajar terbaik Kuis

Oleh Khairina Yasin
kayrina@bharian.com.my


PENERIMA anugerah pelajar terbaik Kuis (dari kiri), Nurhanani, Siti Fariza, Nur Syahada, Norazah dan Mohd Rasyidi berkongsi kegembiraan selepas Majlis Istiadat Konvokesyen Ke-12 Kuis di Bandar Seri Putra, Bangi, semalam.

Rakyat Singapura yakin keupayaan universiti Malaysia

BANGI: Yakin dengan kualiti program pengajian ditawarkan institusi pengajian tinggi swasta di Malaysia, Nur Syahada Misawal nekad berjauhan daripada keluarganya di Singapura untuk meneruskan pengajian peringkat diploma dalam bidang al-Quran dan Sunnah di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (Kuis).

Ternyata pengorbanannya itu tidak sia-sia apabila dinobatkan sebagai Pelajar Terbaik Keseluruhan sekali gus menerima Anugerah Diraja Sultan Selangor pada Istiadat Konvokesyen ke-12 Kuis, di kampus induk universiti itu, di sini, semalam.



Nur Syahada adalah antara lima Pelajar Terbaik Kuis yang menerima anugerah masing-masing yang disampaikan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang juga Pengerusi Ahli Lembaga Pengarah Kuis pada istiadat konvokesyen itu.

Empat penerima lain ialah Norazah Mohamed Ekbal Shah (Anugerah Datuk Menteri Besar Selangor), Nurhanani Mohamad Fahmi (Anugerah Terbaik Rektor), Mohd Rasyidi Ali (Pelajar Terbaik Kepemimpinan Siswa) dan Siti Fariza Muhammad Fisal (Pelajar Terbaik Kepemimpinan Siswi).

Berasal dari Jurong Barat, Singapura, Nur Syahada, berkata peluang meneruskan pengajian peringkat tinggi dalam bidang al-Quran dan Sunnah di negaranya amat terhad berikutan jumlah penawaran program dalam bidang terbabit di kebanyakan universiti di Singapura terlalu kecil.

"Sebaik tamat pengajian peringkat O-Level di Madrasah Al-Arabiyah Al-Islamiah di Singapura, saya tercari-cari universiti luar Singapura yang menawarkan program terbaik dalam bidang al-Quran dan Sunnah sehinggalah saya memilih Kuis kerana yakin dengan kekuatan dan kualiti programnya.

"Peluang mengikuti pengajian di Kuis bukan saja berjaya menyerlah pencapaian akademik, malah mengukuhkan keyakinan saya terhadap keupayaan universiti di Malaysia dalam menawarkan program pengajian berkualiti tinggi," katanya yang berhasrat meneruskan pengajian dalam bidang sama di University Mu'tah, Jordan.



0 comments:

Post a Comment

Sponsored Ads